
Hyundai IONIQ Electric
Beskrivning
Nya Hyundai Ioniq Electric:s Priser, Räckvidd och Nyheter
11 snabba fakta om Hyundai Ioniq
- Pris från 389 900:-
- Räckvidd på 31 mil enligt WLTP
- Motoreffekt på 136 hk
- Fordonsskatt 360:- per år
- Halvkombi/Sedan
- Miljöbonus upp till 70 000:-
- Dragkrok ej tillåtet
- Förmånsvärdet är från 2 173:-
- Toppfart 165 km/h
- Batteri 38 kWh
- Framhjulsdrift
Laddning | Laddningstid |
---|---|
Laddstation 3,7 kW | 10 Timmar 15 Minuter |
Laddstation 11kW | 3 Timmar 25 minuter |
Laddstation 22kW | 1 Timme 45 Minuter |
Snabbladdning 50kW | 45 Minuter |
Hyundai som var världens första första företag som lanserade som var både laddhybrid, hybrid och elbil. Bilen har en stilren design både invändigt och utvändigt och det är lätt att förstå de allra flesta funktioner.
Det enda som skiljer sig bilarna är vad det är för drivning på bilen. Det finns två olika utföranden och med Premium+ så får du all utrustning du kan tänka dig. Den nya displayen är drygt 10 tum och är både snabb och enkel att förstå.
Bilen har även inbyggt simkort vilket gör att du kan snabbt och enkelt koppla upp din bil i mobilen där du kan se vart bilen befinner sig, hålla koll på laddnivå och även låsa bilen.
Bilarna är väldigt utrustade och som en ren elbil så är det en av de bilarna som man får väldigt mycket bil för pengarna. Du får alla säkerhetsfunktioner du kan tänka dig och även en komfort som imponerar väldigt mycket.
Skulle det vara något negativt att säga om bilen så skulle det väl vara att den har ganska litet bagageutrymme. Men för att vara en sedan så är bagageutrymmet ändå förvånande högt och djupt.
Mer information
Pris | 389 900 kr |
---|---|
Räckvidd | 31 mil |
Fordonsskatt | 360kr |
Biltyp | Sedan/Halvkombi |
Miljöbonus | 70000 |
Dragkrok | Ej tillåtet |
Förmånsvärde | 2898 |
Toppfart | 165km/h |
Batteristorlek | 38 kWh |
Drivning | Framhjulsdrift |
Typ av Miljöfordon | Elbil |
Motoreffekt | 136 |
Dragkrok | Nej |
Recensioner
Det finns inga produktrecensioner än.